Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • Pierr Kardán: Igazi magyaros szendvicskrém: 25 dkg pacalpörköltből kiszedett pacalcsíkokat késes aprítóban 1 kis fej apróra vágott lilahagymával és 1 cső vékony szeletekre vágott erőspaprikával össze kell dolgozn... (2021.02.16. 11:20) Isteni Szendvicskrém Receptek
  • : Olaj, vegeta, majonéz, mustár, sonka, tejföl, töpörtyű, sajtkrém, májkrém, vaj, tömlős sajt, margarin-ezek 3/4-e ugyanolyan ipari szemét hivatalosan, mint mondjuk a pizza-cola felállás. A zeller íz... (2021.02.16. 09:40) Isteni Szendvicskrém Receptek
  • Mikrobi: Csípős-savanyú halkrém 1 doboz olajos hal (az olaj csak módjával menjen bele) 1 evőkanál margarin 1 evőkanál magos dijoni mustár 1 kiskanál aji limon almaecetben fél fej lilahagyma bors oregánó A h... (2021.02.16. 09:40) Isteni Szendvicskrém Receptek
  • Mad Marx: Szuper! Köszi, bearanyoztátok a napomat, rég nevettem ilyen jót. (2020.11.18. 09:06) Gluténmentes,spirulinás sütemény recept
  • pont-te: Sziasztok! Nekem az összes felmenő rokonomnak kieatek a fogai. (2020.10.14. 11:40) A gyerekkori antibiotikumok hatása a fogak színére
  • Utolsó 20

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

Megfelelő táplálkozás, egyenletes barnulás ITT A BARNÍTÓ DIÉTA! Barnulást elősegítő diéta 

napozas_beta_barnito_dieta.jpg

Szeretnél egyenletesen, foltmentesen lebarnulni?

Megfelelő ételekkel segítheted a barnulást!

A bőröd selymesebb lesz a vitaminoktól, barnább a karotintól és rugalmasabb lesz a cinktől.

Az egyenletes barnulást a következő tápanyagok segítik:

 

Barnulást segítő Béta-karotin


A Béta-karotin olyan antioxidáns, amely védi a bőrt a napsugárzás ártalmas hatásai ellen és lassítja a bőr idő előtti öregedését.

A béta-karotin még nagyon nagy mennyiségben is biztonságos, de extrém esetekben, ha nagyon nagy mennyiségben fogyasztják, sárgás színűre festheti a bőrt. (különösen a kézen és a lábon)

Béta-karotin források
Élénk sárga, zöld és piros zöldségek és gyümölcsök, például sárgarépa, paradicsom, sárgadinnye, paraj.

testunk.e-goes.com-repa-ragas.jpg

Karotin diéta

Spirulina vitaminbomba és kiemelkedően magas a béta-karotin tartalma

Bőrvédő Likopin


A likopin adja a piros színét a gyümölcsöknek, zöldségeknek. A bőr likopin tartalma biztosítja az első védőfaktort a nap káros sugárzásai ellen, így a bőr idő előtti öregedésének megelőzése szempontjából is nélkülönözhetetlen.

A likopin jelentős antioxidans, így a rákos daganatok kialakulásának veszélyet is csökkentheti. 

Likopin források
A leggazdagabb forrása a paradicsom vagy a paradicsomszósz.

paradicsom likopin.jpg

Bőrvédő vitaminok

Ahhoz azonban, hogy szép is legyen a bőröd, ne csak „jó barna”, gondoskodni kell a megfelelő hidratálásról is. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel.

NAPI 3 LITER VÍZ! AZ EREDMÉNY SOKKOLÓ

 

 A koffein-, a cukor- és szénsavtartalmú italok nem ajánlottak, helyette ásványvizet vagy frissen facsart gyümölcsleveket igyunk.

ivas.jpg

A-vitamin 


Az A-vitamin a szövetek fejlődéséhez és regenerálódásához, a fertőzések leküzdéséhez szükséges. A-vitamin hiány esetén a bőr száraz, érdes, és egyenetlen lesz, erősen hámlik.

Miben találod meg?
Máj, vese, tojásfehérje, tejtermékek, sárgarépa, paraj, brokkoli, sárgabarack és őszibarack.

feherje-.jpgietA.jpg

E-vitamin 

Antioxidáns, a szabad gyökök aktivitásának visszaszorításával és ellensúlyozásával gátolja az öregedés jeleinek kialakulását. Szerepe van a száraz bőr hidratálásában is.

E-vitamin forrás
Olajban gazdag ételek, például búzacsíra, zabcsíra, rozscsíra, hidegen sajtolt növényi olajok, avokádó, diófélék.

Oliva-olaj.jpg


C-vitamin

A C-vitamin a bőr rugalmasságát adó kollagén termeléséhez és regenerációjához szükséges. A C-vitamin segíti a sebgyógyulást és antioxidáns hatású. A C-vitamin véd az ultraibolya sugárzás és az idő előtti öregedés ellen. 

C-vitamin forrás
Citrusfélék, kelbimbó, egyéb élénk színű gyümölcsök és zöldségek, például dinnyék, bogyós gyümölcsök, paradicsom, káposzta.

szepseg-egeszseg-narancs-dieta-testunk.e-goes.com.jpg

Barnító diéta alatt a fogyasztásra ajánlott napi mennyiségek:

Napi 5-10 adag gyümölcs vagy zöldség fogyasztásával elegendő béta-karotinhoz, illetve karotinodhoz juthatunk. 

• 1 közepes méretű nyers sárgarépa több mint 5 mg béta-karotint tartalmaz.

• 1 grépfrút fele kb. 3,2 mg béta-karotint, és több mint 8 mg likopint tartalmaz.

• 1 csésze paradicsomlé körülbelül 15 mg likopint tartalmaz.

• 15 dkg főtt kel körülbelül 3 mg béta-karotint, és több mint 14 mg luteint és zeaxantint (további karotinoidok) tartalmaz.

 

Barnító recept-javaslat:


Sárgarépás – búzacsírás túrókrém

Hozzávalók (4 személyre):
•    sovány/ vagy félzsíros tehéntúró (400 g)
•    natúr joghurt (zsírszegény) /vagy kefir (125 g)
•    sárgarépa (reszelve) (120 g)
•    méz (2 ek.)
•    búzacsíra (2 ek.)

Elkészítés:
A túrót áttörjük, hozzáadjuk a joghurtot, a megtisztított, megmosott, apróra reszelt répát, a mézet, a búzacsírát, majd alaposan összekeverjük. Fogyaszthatjuk önmagában is, de akár egy energiadúsabb reggeli részeként valamilyen teljes őrlésű lisztből készült pékáru mellé.

 LEGJOBB  3+1 ÉTEL BŐRÖD FIATALON TARTÁSÁHOZ


Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

 

Címkék: barnulást segítő diéta barnító diéta barnulást segítő BARNITO DIÉTA barnitó ételek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr455361608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google
süti beállítások módosítása