Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

gyserkentő, memória javító ételek

testunk.e-goes.com-agyserkentes.jpgElőfordult már veled apró memória kimaradás, a szavak, nevek, események elfejtése? Mi tagadás kicsit zavarba ejtő, akár kellemetlen is lehet számunkra ha nem emlékszünk dolgokra.

 Az agyserkentés az agy tornáztatása mellett könnyen javíthatunk memória problémáinkon, ha megfelelő tápanyagokkal latjuk el a szervezetünket, az idegsejteket.

A Ginkgo Biloba mellett más hatásos memória javító ételeket is fogyaszthatunk.  Nem feltétlenül kell a gyógyszertárba rohannunk segítségért, elég, ha benézünk a spájzba, máris találunk agyserkentő gyümölcsöket, zöldségeket. 

A Süngomba (Oroszlánsörény gomba, vagy latinul Hericium erinaceus) egy régóta ismert gomba, melyről már egy ideje tudott tény, hogy jótékony hatással bír a mentális működésre. A figyelem, az érzékelés, az emlékezet és a gondolkodás különböző zavarai esetében figyelték meg a gomba jótékony hatását. Az is ismert tény, hogy olyan anyagok vannak jelen ebben a gombában, melyek idegi növekedési faktort (NGF) termelnek, elősegítve ezzel az idegsejtek regenerálódását. Emiatt a kutatók úgy vélik, hogy a Süngomba rendszeres fogyasztása jótékony hatású lehet időskori elbutulásban, ill. egyéb demenciákban (mint pl. Alzheimer-kór).

Veled is előfordultak már a memóriazavar tünetei?

  • Memóriazavar?
  • Elfelejtkezel hétköznapi dolgokról – például a kulcsaidról vagy a pénztárcádról?
  • Koncentrációs nehézséged akadt?
  • Összpontosítás hiánya?
  • Motiváció hiánya?
  • Rendkívül alacsony az energiaszinted
  • Szellemi teljesítés csökkenését tapasztalod?

 

 Íme 6 agyserkentő hatású étel ami segít a memória problémák javításában.

 

testunk.e-goes.com-agyserkentes-áfonya.jpgÁfonya:

Jelentősen javítja a gondolkodási képességet, és a memóriát a sok flavonoidot tartalmazó gyümölcsök és gyümölcsitalok rendszeres fogyasztása. 

Egy tanulmányban az áfonyalevet naponta ivóknál jelentős fejlődést tapasztaltak a memóriateszteknél.

A memória javító, magas flavonoid tartalmú gyümölcsöket és zöldségeket könnyű felismerni sötét piros, kék vagy lila színükről.(Kék szőlő, fekete szeder, fekete ribizli, áfonya, cékla..) 

testunk.e-goes.com-agyserkentes-mandula.jpgMandula:

A mandula, a dió segít az agy optimális működésében. A mandula olyan fehérjét tartalmaz, ami segíti az idegsejtek működését. A mandula kitűnő rézforrás: elősegíti az oxigén szállítását, jó hatású a véredényekre és az idegrendszerre. Salátáidat, főételeidet dúsítsd mandulával, dióval! 

Recept >>

testunk.e-goes.com-fogyokura-dieta-zsiregetes-csokolade-.jpgCsokoládé:

 Valamennyien emlékszünk mennyi csokoládét ettünk vizsgák előtt. Nos, a csokoládéban is rengeteg  flavonoid található. Már 2 heti rendszeres Min 70% - os fekete csokoládé fogyasztása rendkívül agyserkentő, mérhető memóriajavulást eredményez. A fekete Csokoládé segíti a zsírégetést is.

Oliva-olaj.jpgExtra szűz olívaolaj:

A telítetlen zsírsavakban gazdag extra szűz olívaolaj fékezi az agy öregedését. Az extra szűz olívaolaj érett, válogatott olívabogyókból készül; szüretelés után rögtön hidegen sajtolják (Vásárláskor győződjünk meg a hidegen préseléses eljárásról) Az olívaolaj fogyasztása csökkenti az agyvérzés kockázatát is.

 

salad.jpgSaláta:

A saláta tele van memóriajavító antioxidánsokkal, béta-karotinnal, A-és E-vitaminnal, melyek az agyat a topon tartják. A saláta bő forrása a megfelelő idegi működésekhez szükséges C vitaminnak is. A zöld salátában gazdag táplálkozás segíti a fogyást.

 

Megfelelő vitaminok:

A szójalecitinnek köszönhetően visszaépíted agyad, sokkal több mindenre fogsz emlékezni, sokkal több információt fogsz majd tudni feldolgozni és sokkal könnyebben tudsz majd új dolgokat megtanulni. 

 

 

Zöld tea:

 

testunk.e-goes.com-fogyokura-zold-tea.jpg

A zöld tea is bőségesen tartalmaz flavonoidokat, de a zöld tea ezen felül fogyaszt és segíti az egészség megőrzését. Nem szabad megfeledkezni a folyadékbevitelről sem. Az agyserkentés alapja a megfelelő folyadékbevitel. Ha szervezet kiszárad, az agyszövet is zsugorodik, így romolhat a rövidtávú memória és az összpontosítás képessége!

 A Ganodermás kávé immunerősítő, lúgosító hatása mellett stresszoldó hatású is, sőt növeli a koncentráció képességet és a memória hatékonyságát.  

 

 

A Ganodermás kávé immunerősítő, lúgosító hatása mellett stresszoldó hatású is, sőt növeli a koncentráció képességet és a memória hatékonyságát. 

A Süngomba (Oroszlánsörény gomba, vagy latinul Hericium erinaceus) egy régóta ismert gomba, melyről már egy ideje tudott tény, hogy jótékony hatással bír a mentális működésre. A figyelem, az érzékelés, az emlékezet és a gondolkodás különböző zavarai esetében figyelték meg a gomba jótékony hatását. Az is ismert tény, hogy olyan anyagok vannak jelen ebben a gombában, melyek idegi növekedési faktort (NGF) termelnek, elősegítve ezzel az idegsejtek regenerálódását. Emiatt a kutatók úgy vélik, hogy a Süngomba rendszeres fogyasztása jótékony hatású lehet időskori elbutulásban, ill. egyéb demenciákban (mint pl. Alzheimer-kór).

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: memória memória javítás memória javító memóriajavító agyserkentő agyserkentés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr904993795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google