Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • Pierr Kardán: Igazi magyaros szendvicskrém: 25 dkg pacalpörköltből kiszedett pacalcsíkokat késes aprítóban 1 kis fej apróra vágott lilahagymával és 1 cső vékony szeletekre vágott erőspaprikával össze kell dolgozn... (2021.02.16. 11:20) Isteni Szendvicskrém Receptek
  • : Olaj, vegeta, majonéz, mustár, sonka, tejföl, töpörtyű, sajtkrém, májkrém, vaj, tömlős sajt, margarin-ezek 3/4-e ugyanolyan ipari szemét hivatalosan, mint mondjuk a pizza-cola felállás. A zeller íz... (2021.02.16. 09:40) Isteni Szendvicskrém Receptek
  • Mikrobi: Csípős-savanyú halkrém 1 doboz olajos hal (az olaj csak módjával menjen bele) 1 evőkanál margarin 1 evőkanál magos dijoni mustár 1 kiskanál aji limon almaecetben fél fej lilahagyma bors oregánó A h... (2021.02.16. 09:40) Isteni Szendvicskrém Receptek
  • Mad Marx: Szuper! Köszi, bearanyoztátok a napomat, rég nevettem ilyen jót. (2020.11.18. 09:06) Gluténmentes,spirulinás sütemény recept
  • pont-te: Sziasztok! Nekem az összes felmenő rokonomnak kieatek a fogai. (2020.10.14. 11:40) A gyerekkori antibiotikumok hatása a fogak színére
  • Utolsó 20

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

Az Everydayhealth cikke szerint a vegetáriánusok hosszabb életre számíthatnak.

a vegetarianusok tovabb elnek egeszsegesebbek.jpgA vizsgálatok alapján az egészséges életmód alapja a tudatos lakto-vegetáriánus táplálkozás, amely jó életminőségben eltöltött, hosszú életre biztosít lehetőséget.

Alacsonyabb a halálozási arány a magas vérnyomás, a szívbetegség és a cukorbetegség miatt a vegetáriánus étrendet követők közt.

 

halalozasi arany betegseg tipusok.png

A vegetáriánusok hosszabb életre számíthatnak

 

Felmérések alapján a vegetáriánusok 12%-al kevesebb eséllyel halnak meg bizonyos betegségtípusokban.

A felmérésben résztvevők köz a leggyakoribb betegség típusok a magas vérnyomás, a metabolikus szindróma, (amelynek alapja a belső szervek köré lerakódott zsír), a cukorbetegség és az ischaemiás szívbetegség vagy ISZB (ischaemiás szívbetegségnek nevezzük a koszorúér szűkületből származó szívizom vérátáramlási zavart).

A vegetáriánusok nemcsak egészségesebben táplálkoznak, hanem általában nagyobb hangsúlyt fektetnek a rendszeres mozgásra, a relaxációra, a testi-lelki harmónia megteremtésére, ezáltal a stressz elkerülésére.

Mindezek a tényezők a betegségek megelőzésében és gyógyításában egyaránt kiemelkedő jelentőségűek. 

73 308 eset vizsgálatakor kimutatott halálozási eredmények:

halalozasi arany eletmod szerint.png 

Miért egészségesebbek a vegetáriánusok?

A vegyes táplálkozáshoz képest a vegetáriánus étrend nagyobb mennyiségben tartalmazza a betegségek megelőzéséhez szükséges alkotóelemeket. 

A zöldségek és gyümölcsök tele vannak antioxidánsokkal

 Antioxidánsok: A káros hatású, a sejtek öregedését gyorsító oxigéngyököket kötik meg a szervezetben. 

Fő képviselőik: C- és E-vitamin

 C vitamin.gif

A vízben oldódó C-vitamin nagyobb mennyiségben található meg a grapefruitban, a narancsban, a citromban, az eperben, a málnában, a barackban, a csipkebogyóban, a zöldségek közül pedig a paprikában, a brokkoliban, a káposztában és a paradicsomban.

e-vitamin forrasok.jpg

A zsírban oldódó E-vitamin fő forrásai a gabonacsírák, a teljes kiőrlésű búzaliszt, az olajos magvak, a tejtermékek, a leveles zöldségek, a zöldbab és a zöldborsó.

Szív és érrendszeri hatások:

A magas rosttartalmú ételek csökkentik a vér koleszterinszintjét, ezáltal a szív- és érrendszeri betegségek előfordulási gyakoriságát. Alacsony energiatartalmuknál és magas vízkötő képességüknél fogva a testsúly csökkentésében és az optimális bélműködésben is elengedhetetlenek.

buza, zabkorpa.jpg

Rostok:  Forrásai a zöldség- és főzelékfélék, a búza- és zabkorpa, a zabpehely és a gyümölcsök túlnyomó része.

Ásványi anyagok 

A kálium, a kalcium és a magnézium a szív- és érrendszeri betegségek fő rizikótényezőit, az emelkedett koleszterinszintet és a magas vérnyomást csökkentik. 

kalium forrasok.jpg

A kálium a tejtermékeken kívül a legnagyobb mennyiségben növényi tápanyagokban található meg. A burgonya, a spenót, a zöldborsó, a zöldbab, a káposzta, a kelbimbó, a karfiol, a sütőtök, a paprika, a paradicsom, a gyümölcsök közül pedig a banán, a mazsola, az alma és a barack mind-mind gazdag káliumban.

calcium forrasok.jpg

A kalcium fő forrásai a tejtermékek, az olajos magvak, a teljes kiőrlésű búza, a spenót, a káposzta, a brokkoli, a bab és az aszalt gyümölcsök.

Magnesium-forrasok.jpg

A magnézium nagyobb mennyiségben a tejtermékekben, az olajos magvakban, a búzacsírában, a búzakorpában, a rozsban és a hüvelyesekben található meg.

 

Vegetáriánus diéta étrend , napi 1400 kcal fogyasztással

Facebook oldalunk

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: vegetáriánus vegetáriánus étrend vegetáriánusok vegetáriánus diéta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr635510679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google
süti beállítások módosítása