Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • habanera: Szerintem valamit a mennyiségeknél elírtál, mert 2 liter vízhez 12,5 dl folyékony édesítő egy kicsit túlzásnak tűnik. A 100 g citromsav is túl soknak látszik. Légy kedves, nézd át még egyszer. (2018.06.21. 21:34) Diétás bodzaszörp recept
  • élhetetlen: Tavaly télen volt, hogy nagyon sok spenótot kaptam, és bár nagyon szeretem főzeléknek is, de már sok volt. Aztán jött a spenótos palacsinta. A spenót püré a tésztába. Nem lett ilyen szép, mint a cék... (2018.06.21. 21:34) Palacsinta céklás, narancsos-sütőtökös, + 1 fánk
  • patócs sándorné: érdeklődni szeretnék hogy a tojás diétánál az esti fekete kávé fogyasztás helyet lehet mást vagy el lehet hagyni,én ha kávét iszok akár már du. 3-4 után már nem alszom éjjel előre is köszönöm válasz... (2018.02.02. 07:48) Tojás-diéta 2 hét alatt mínusz 7 kg!
  • Andrass9: "A fejjel lefelé állított üvegekben a lekvár lefolyik a fedélig, így kiszorítja az üvegben maradt levegőt." Ez úgy, ahogy van butaság - akkor már a lekvár is ki kéne, hogy menjen az üvegből :). A l... (2017.08.16. 11:27) Lekvár tartósítószer nélkül, és dunszt nélkül, avagy miért kell fejre állítani az üvegeket?
  • gwendeee: Ratatouille-t már csináltam többször, nagyon fini :) Mostanában a "shakshouka"-t olvastam több helyen, szerintem ez lesz a következő kísérlet :D Vagy a "Sütőben sült lecsós tükörtojás", nagyon jól n... (2017.08.16. 11:27) Lecsó cukkinivel, a tuti Ratatouille / ratatuj recept
  • Utolsó 20

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc
A jo alvas gyogyit.jpg
Photo: Alamy

Az alvás jótékony hatásai:

 
A több alvás segíthet a vérkeringési betegségek elkerülésében, a krónikus fájdalmak kezelésében és csökkenti a szisztolés vérnyomást.

Az American Medical Association-ben közzétett tanulmány szerint napi egy órával több alvás csökkenti az erek meszesedését, ami a vérkeringési betegségek egyik első tünete.
A szerzők, egy chicagói egyetem kutatói szerint a napi egy órai plusz alvás 17 higany milliméterrel csökkenti a szisztolés vérnyomást. 
Néhány óra is számít!

A kísérletben 495, jó egészségnek örvendő negyvenes személy vett részt. Tizenkét százalékuknak az öt évi megfigyelés során kezdtek az ereik meszesedni. Meszesedő ereket az öt óránál rendszeresen kevesebbet alvók 27 százalékánál találtak. De ez az arány 11 százalékra csökkent azoknál, akik 5-7 órát aludtak. Azok közül pedig, akik 7 óránál többet aludtak, csupán 6 szenvedett érelmeszesedésben.
 
Az alvás jótékony hatása a nőknél még nagyobb. 
 
Az elégtelen alvás egyéb problémákat is okozhat:

A kutatók más irányú vizsgálódásaik alapján arra következtetnek, hogy a krónikusan kevés alvás egyéb problémákat is okozhat, így például elhízást, cukorbajt, magas vérnyomást.
 
Alvással a fájdalmak ellen:
A nemrégiben a Sleep című szaklapban is megjelent egy másik tanulmány, ami hangsúlyozza, hogy a kielégítő mennyiségű alvásnak jelentős szerepe van a különböző krónikus fájdalmak kezelésében és bizonyos sebészeti eljárások előkészítésében.
 
 
  • Nehezedre esik az elalvás?
  • Nem tudod végig aludni  az éjszakát?
  • Többször is felébredsz az éjszaka közepén?
  • Túl korán ébredsz reggelente, és kábának érzed magad egész nap?
  • Minden ok nélkül fáradtnak és levertnek érzed magad nap közben?

Persze az alvásigénye mindenkinek más. Az emberek ideális napi alvásideje valahol 5 és 10 óra között helyezkedik el. Általában akkor elegendő az alvás, amikor másnap kipihenten ébredünk és jól bírjuk a napi terheléseket.

 

Alvászavar okai, tippek álmatlanság ellen >>

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: alvás álmatlanság vérnyomás alvásigény kevés alvás mélyalvás Az alvás jótékony hatásai elegendő alvás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr55121865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google