Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

sonka.jpg 

Fehérje fogyókúra  - Fehérje-diéta

 

 A táplálkozás-tudomány fejlődésével egyre több kísérletet folytatnak, köztük olyanokat is, amelyek éppen az egyes fogyókúrák eredményességével és szervezetünkre gyakorolt hatásával foglalkoznak.

A Fehérje fogyókúra vagy ismertebb nevén fehérje diéta, a legsikeresebb fógyókrák közé tartozik. 

A szakemberek szerint vannak olyan fogyókúrák, amelyek azért előnyösek, mert általuk csak a testtömeg csökken, de az izomtömeg nem, és egészségünk megtartásához is hasznosak.  Aki hosszabb időn keresztül fogyókúrázik, az néha kisebb-nagyobb csalásra, önámításra „vetemedik”, de ez sem egyformán igaz minden diétafajtára. Tudjuk, hogy a legnehezebb, hosszú időn keresztül megőrizni az ideális testsúlyt. Van olyan diéta, amelyikkel ezt a célt könnyebben elérjük.   

Fehérje-diéta  vizsgálati tények
 
A táplálkozás tudományának egyik elismert professzora, Donald Layman kutatásaira hivatkozva állítja, hogy a fenti célokat nagyobb eséllyel érhetjük el, ha olyan fogyókúrát követünk, amely viszonylag több fehérjét tartalmaz. 
 
Ebben a kutatásban 130 fogyni vágyó embert kísértek figyelemmel két különböző helyszínen lévő egyetemen. Az intenzív fogyókúra négy hónapig tartott, ezt követte a 8 hónapos súlymegtartó program. 
Layman már két előző tanulmányában foglalkozott a rövid ideig tartó fogyókúrával, a szóban forgó pedig a hosszú távú hatásokat is vizsgálta. 

feherje dieta.jpg

A fehérje diéta  előnyei:

 
A már említett két helyszínen a csoportok egyforma kalóriát fogyasztottak, a résztvevők fele protein-diétát folytatott, ahol a táplálék összetétele a következőképpen alakult, 40% szénhidrát, 30% fehérje, 30% zsír. 
 
A másik csoport az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának táplálkozási ajánlatát követte. Az általuk készített táplálkozási piramis 55% szénhidrát, 15% protein, 15% zsír bevitelét javasolja. 
Layman kiemelte, hogy az első csoportba tartozók kétszer annyi proteint fogyasztottak, mint a második tagjai. Ez azért fontos, mert a proteinbevitel közötti különbség okozta a testalkat és a szervezet lipid-szintje közötti különbséget.  
Bár a testsúly-csökkenés a két csoportban hasonló nagyságú volt, a négy hónap alatt a több proteint fogyasztók csoportjának tagjai 22%-kal több testzsírt veszítettek, mint a táplálkozási piramis ajánlását követők. Tizenkét hónap távlatában a fehérjediétás csoport már 38%-kal több testzsírt veszített. 
 

Ez a fehérje-diéta abban is segítette a kísérletben résztvevőket, hogy megtartsák izomtömegüket. Nagyon fontos megállapítás azok számára, akik hosszabb időn keresztül akarnak fogyókúrázni, mivel az izomzat kalóriát éget el. Ha veszítünk az izomzatunkból, és mondjuk 2000 kalóriát szoktunk felhasználni anélkül, hogy súlyunk nőne, akkor az izomtömeg-veszteség után már csak mondjuk 1800 kalóriát lehet bevinni szervezetünkbe súlygyarapodás nélkül, jegyezte meg Layman.

A fehérje fogyókúra segíti az izomtömeg megtartását


Meg kell jegyezni, nem mindegy, hogy a fehérje-diétában mit eszünk, mert csak a magas minőségű növeli a leucin mennyiségét, ami egyféle aminosav. Ez segíti az izomtömeg megtartását és a testzsír csökkentését. Olyan fehérjéket tettek a diétába, amelyek a leucin optimális szintjét eredményezték. Ha a szervezet sok másfajta aminosavat állít elő, akkor nem termel leucint. Ez az aminosav megtalálható a jó minőségű marhahúsban, tejtermékekben, szárnyasokban, halban, tojásban. 

Bodybuilding testepito etelek dieta-.jpg

 
A fehérje (protein) diéta sokkal nagyobb befolyással van a triglicerid-szint csökkenésére, és ez az eredmény meg is marad addig, amíg az illető személy betartja a diétát.
A magas triglicerid-szint nagyobb kockázatot jelent a szívbetegség kialakulásában, négyszer nagyobb a valószínűsége annak, hogy az elhalálozás oka szívbetegség lesz. 
A kísérlet folyamán azt is megtanították a résztvevőknek, hogyan tartsák be a diétát, hogyan vásároljanak, és hogyan készítsék el ételeiket. A protein-diétát könnyebb volt követni, és hosszú időn keresztül betartani.
Azt mondták a résztvevők, hogy nem kívánták a rágcsálnivalókat, az édességeket és nem volt éhségérzetük sem, tovább érezték magukat jóllakottnak. Az átlagos testsúlycsökkenés a protein-diétát betartóknál 23%-kal nagyobb volt, mint a táplálkozási piramist követőknél. A protein diétát betartók 31%-a  eredeti súlyának több mint 10%-kával fogyott le, míg a másik csoportban csak annak 21%-ka ért el ilyen eredményt. 
Bár az összehasonlítás könnyebbsége miatt százalékban adták meg a fehérje, szénhidrát, zsír arányát, Layman hangsúlyozta, hogy a fehérjebevitel mennyiségét a testsúly arányában kell meghatározni. Elhízott nők esetében ezt a mennyiséget testsúlykilogrammonként 1,46 grammban határozta meg. A napi diétát a jó minőségű fehérjén kívül  öt adag zöldség, két adag gyümölcs, négy adag tészta, rizs, magvak alkották. 
 
 

Azoknak ajánlják ezt a fehérje diétát, akik szeretik a húst és a látványos fogyást.

A fehérje diétának is a szétválasztás a lényege, ám közel sem annyira kiegyensúlyozott és egészséges, mint a *90 napos*. Ezért csak 2 hétig tartható, viszont 8-9 kiló fogyás a jutalom.
A diétát szigorúan be kell tartani, az ételek nem helyettesíthetőek mással és ki sem hagyhatók.
A kúra alatt csak ásványvíz fogyasztható, alkohol nem!
Két hét múlva vissza kell térni a normális étkezésre. A két hét alatt állítólag akár 8-9 kilót is le lehet adni.

Fehérje-diéta étrend

 
Fehérje diéta   -  1. nap 
Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle 
Ebéd: 2 főtt tojás, spenót vagy retek vagy uborka vagy saláta enyhén sózva 
Vacsora: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, hozzá só, bors, esetleg mustár 
Fehérje diéta     -  2. nap 
Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle 
Ebéd: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, zöldsaláta 
Vacsora: gépsonka nagyobb mennyiségben, hozzá torma vagy mustár 

Fehérje diéta     -  3. nap
Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle 
Ebéd: 2 főtt tojás, saláta és paradicsom citrom-mustár-só-bors öntettel 
Vacsora: gépsonka, zöldsaláta 
Fehérje diéta     -  4. nap 
Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle 
Ebéd: 2 főtt tojás, nyers vagy főtt sárgarépa, sajt 
Vacsora: natúr joghurt, gyümölcs
Fehérje diéta     -  5. nap 
Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle 
Ebéd: párolt hal, paradicsom citrom-mustár-só-bors öntettel 
Vacsora: 1 nagy szeret sovány hús grillezve, zöldsaláta 
Fehérje diéta     -  6. nap
Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle 
Ebéd: grillcsirke korlátlan mennyiségben 
Vacsora: 2 főtt tojás, sárgarépa 
Fehérje diéta     -  7. nap
Reggeli: citromos tea 
Ebéd: 1 szelet sovány hús grillezve, gyümölcs 
Vacsora: szabadon választható bármelyik előző napi vacsora 
A fogyókúra egy év alatt kétszer végezhető el, fél éves kihagyással.
 

 

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: fogyókúra diéta fehérje fogyni fehérje diéta diéta étrend fogyókúra étrend diéta fogyás fehérje fogyókúra fehérje-diéta étrend fehérje diéta mintaétrend

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr513387761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google