Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

 

Az alacsony glikémiás index (GI) értékű ételek lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, amik hosszan tartó telítettség érzést okoznak. 

testunk.e-goes.com-fogyokura-GI-etrend.jpg

 

GI diéta célja, hogy egy egészséges, fogyókúrás étrend (GI étrend) összeállításával súlycsökkenést érjünk el.

Mi az a GI-diéta?

A GI-diéta (GI)azon alapul, hogy az egyes élelmiszerek milyen hatást gyakorolnak vércukorszintünkre.

A szénhidrátokat vércukorszint-emelő tulajdonságuk szerint egy 1-től 100-ig terjedő skálán (glikémiás index) osztályozhatjuk aszerint, hogy a szőlőcukorhoz képest milyen mértékben emelik a vér glukóz-szintjét. Azok a szénhidrátok, amelyek lassabban kerülnek szervezetünkben lebontásra vagy lassabban szívódnak fel, alacsonyabb glikémiás indexűek, míg a gyorsabban felszívódóak magasabb GI-értékűek.

A módszer alapján, ha a GI étrendet követjük, a szervezetben nem következik be hirtelen a vércukorszint-emelkedés és visszaesés, így az éhségérzet is később jelentkezik.

A magas GI értékű ételek - mint a fehér kenyér vagy a sült krumpli - hirtelen alakulnak glükózzá, ezért fogyasztásuk után gyorsan éhesek leszünk, ráadásul ezek az ételekkevés rostot, vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak.

A GI-diéta az alacsony és a közepes glikémiás indexű ételeket kombinálja, melyek segítségével kevésbé tör ránk a kontrollálhatatlan farkaséhség, a magas rosttartalmú anyagok bevitelével pedig gyorsul a salakanyagok kiürítése is a szervezetből.

A nagyobb rosttartalmú étrend - azon túl, hogy bizonyos daganatos betegségek gyakoriságát is mérsékelni tudja - a kutatások szerint csökkenti az elhízás kockázatát és segíti a testtömeg kontrollálását. Ezért feltétlenül érdemes minél kevésbé feldolgozott növényi eredetű élelmiszereket ennünk!

Julia Roberts a GI diétát választotta a fogyáshoz. Persze ez az ő esetében a GI diéta „csak” alak megőrzést jelenti, hisz Juliának sosem voltak súlyproblémái.

A GI Étrend neked is segíthet alakod megőrzésében!
 

 GI-diéta étrend itt :

GI étrend receptek:

Piritott csirkemell zellerrel-440.jpg testunk.e-goes.com-fogyokuras-zoldseges-rizs--.jpg

Pirított Csirkemell zellerrel

Zöldséges rízs

borscs(2).jpg

zellerleves almaval.JPG

Borscs

Zellerkrémleves almával

 

 

Kalória Kalkulátor – Számold ki, mennyi energiára van szükséged! 

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: index étrend glikémiás Diéta GI diéta GI GI-diéta mi a gi-diéta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr185115553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google