Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc


testunk.e-goes.com-napszuras-ellen-meleg-nap.jpgItt a nyár, az utazások, üdülések szezonja. A pihenés, a kikapcsolódás idején mindenki szeretné magát jól érezni, ezért különösen fontos, hogy a nyaralást ne rontsa el egy napszúrás. Már megtanultuk, hogy a bőrrák elkerülése érdekében az utazás és a nyaralás ideje alatt szükséges a megfelelő naptej használata. De mindez még nem elég! A tartós napon való tartózkodás után szomjúság, fáradtság, szédülés vesz erőt rajtunk. Koncentrálási nehézségek és koordinálatlan mozgások, valamint teljesítőképesség csökkenése kíséri a tüneteket. Ez főleg tartós kültéri tartózkodás után fordul elő, amikor sokáig folyamatosan meleg az időjárás.

Az hogy ki mennyi ideig bírja a tűző napon való tartózkodást, teljesen egyéni. Egyrészről a fiatalság itt is előny lehet mert egy legyengült, idős ember nehezebben viseli a hőséget, mint egy egészséges fiatal. Másrészt a gyerekek bőre szintén nagyon érzékeny és a napszúrás őket veszélyezteti.

A napszúrás általában enyhe lefolyású betegség, viszonylag hamar (24-48 óra) rendeződik, viszont komolyan kell venni, és ha az állapotunk nem  javul, orvoshoz kell fordulni.

A napszúrás tünetei közé tartozik a fejfájás és a hányinger. Ha ezt érezzük és még némi szédülés vagy hőemelkedés is jelentkezik miután a napon tartózkodtunk, akkor egyértelműen kijelenthetjük, napszúrást kaptunk. Ilyenkor rögtön árnyékos helyre kell menni vagy ha másokon tapasztalunk hasonló tüneteket kísérjük őket árnyékba. A legjobb, ha hűtött szobába fekszünk le, a homlokra tegyünk vizes borogatást. Igyunk bőségesen hideg vizet vagy jeges, keserű teát. A fejfájást és a lázat gyógyszerrel, mint például a paracetamol vagy aszpirin enyhítsük. Ha nem múlnak a tünetek, hívjunk orvost.

A napozás hozzájárul a korai ráncosodáshoz is, a sok napozástól a bőr elveszti simaságát és rugalmasságát. A megfelelő táplálkozás a bőrünket táplálja és egészségesen tartja.

Nem meglepő, a napszúrást és a leégést egy kis odafigyeléssel meg lehet előzni. A közvetlen napon töltött idő alatt érdemes sapkát viselni amit időnként be lehet vizesíteni. Rendszeresen érdemes árnyékba húzódni. Élvezzük a nyarat a strandolást, de közben figyeljünk magunkra és mindazokra akikkel együtt lehetünk! 

Jó nyaralást mindenkinek!

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: nap meleg bőrrák napszúrás napozás napszúrás tünetei

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr764643182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google