Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

testunk.e-goes.com-fogyokura-alatt.jpg

Zsírégető élelmiszerek

Azt már tudjuk, hogy bizonyos élelmiszerek segítenek  a zsírégető folyamatok beindításában. De mi a helyzet a zsírokkal?

Mit tud az omega-3 zsírsav?

Ma már az ételek mellett az omega-3 zsírsav is bizonyította zsírégető hatását.

Sokan a zsírok teljes megvonásával kezdik a diétát, ami nagy hiba, hiszen a szervezetünknek szüksége van zsírokra. Sőt a jó minőségű zsírsavak felgyorsíthatják a fogyást. Igaz a rossz minőségű zsírok vagy telített zsírok, melyek nagyobb arányban találhatóak az állati eredetű táplálékban,  bizonyítottan hozzájárulnak a szív-ér rendszeri betegségek kialakulásához. Ilyen például a szalonna.

Mik a jó minőségű zsírok, mi az a telítetlen zsírsav?


Az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak, melyek szobahőmérsékleten folyékonyak, és elsősorban a növényi olajokban találhatóak meg.  A többszörösen telítetlen zsírsavak a sejt legfontosabb alkotóelemei. Idetartoznak az omega-6, és omega-3 zsírsavak, melyeket összefoglaló néven esszenciális zsírsavaknak nevezünk.

Ezeket a szerveztetünk nem képes előállítani de fontosak, mert hozzájárulnak olyan hormonszerű, vegyi hírvivőanyag termelődéséhez, melynek gyulladáscsökkentő, vérzés gátló hatása van, valamint fontos szerepük van még a sejthártyák felépítésében, és a zsírok szervezeten belüli szállításában is.

A többszörösen telítetlen zsírsavak befolyásolják a vérkeringést, a bőr állagát, az immunrendszert és számos anyagcsere-folyamatot is. Az omega-3 zsírsav továbbá hozzájárul a vér koleszterinszintjének szabályozásához, fogyasztásával csökken a szívbetegségek kockázata.

Miben van omega 3 zsírsav?

Omega-3 források

Az omega-3 zsírsav megtalálható a halakban, a kemény héjú gyümölcsökben, és a len-, szója-, repceolajban.  Az omega-6 fő forrása az olíva-, és napraforgó olaj.

 

Az olívaolaj fogyasztása csökkenteni az agyvérzés kockázatát

 

Omega-3 zsírsav elősegíti a fogyást

A jó zsírok fogyasztása egyenesen létfontosságú ahhoz, hogy véglegesen megszabaduljunk a felesleges kilóktól!

Ahhoz, hogy a felesleges kilóktól meg tudjunk szabadulni a szervezetünknek egyszerűen szüksége van zsírra, mint az egyik legfontosabb energiaforrásra. A telítettlen zsírsav a zsírban oldódó vitaminok (A-vitamin, D-vitamin E-vitamin, K-vitamin) raktározásához is szükséges. 

Ezért van az, hogy bár magas a kalória tartalmuk, az omega-3 telítetlen zsírsavak mégis hozzájárulnak a testzsírok fokozott égetéséhez. A halolaj fogyasztása fizikai aktivitással összekötve nagyobb súlyvesztést eredményez, mint önmagában csak a fizikai aktivitás. 

Javasolt az Omega-3 kapszulákat étkezés előtt fél órával bevenni, illetve hetente háromszor minden étkezés előtt kb. 10 dkg lazac vagy pisztráng fogyasztása 6 szem dióval.  Ez a táplálkozás kiegészítés a kolecisztokinin hormont felszabadításával csökkenti az étvágyat. 

Fogyókúra tippek>>

forrás>

Fogyókúra kiegészítők>>

Címkék: fogyókúra fogyás zsírégetés fogyni zsírsav fogyókúra tippek diéta étrend fogyókúra étrend diéta fogyás telítetlen zsírsav

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr354508910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google