Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

kaloriabevitel csokkentese.jpg

Egy ártatlannak tűnő étkezés könnyedén válhat  kalória bombává. Túl sok kalória fogyasztása, -függetlenül a fizikai aktivitás szintjátől -, károsító hatással lehet a testre. Az egészség megtartásához próbáljunk minden étkezésnél kevesebb kalóriát bevinni!

A fogyókúra alatt a táplálkozási szokások megváltoztatásakor fokozatosan csökkentsük a kalória-bevitelt. Mindenekelőtt korlátozzuk a zsírok és a cukor fogyasztását. Emellett tartsuk be az egészséges táplálkozás szabályait:

  • Ne hagyjunk ki étkezést a nap folyamán, és különösen ügyeljünk arra, hogy reggelit mindig fogyasszunk. A vacsoránk pedig soha ne terhelje meg a gyomrot, és ne együnk semmit a késői órákban, kerüljük a nassolást!
  • Éhségérzet esetén igyunk egy nagy pohár vizet, hosszú kávét vagy teát édesítőszer nélkül. Fogyaszthatunk ásványvizet az étkezések előtt és egyszer közben is.
  • Törekedjünk rá, hogy minden étkezésnél fogyasszunk keményítő tartalmú élelmiszert is: tésztát, rizst, burgonyát vagy teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret. Ezek a telítettség érzetét keltik, valamint biztosítják a szervezet számára szükséges energia-bevitelt és rostokat is. Ezzel szemben korlátozni kell a hozzájuk járuló kísérőket: szószokat, olvasztott vajat, sajtot, tejfölt stb. De ha mégis ízesíteni kívánjuk étrendünk ezen keményítő tartalmú összetevőit, tegyük azt mindennemű zsiradék vagy cukor felhasználása nélkül.
  • Iktassuk ki a szénsavas, cukros üdítőitalokat.
  • Töröljük az alkoholt és a sört - kivétel ez alól a vörösbor, melyből alkalmanként fogyaszthatunk a napi főétezéshez 1 pohárkával.
  • Lehetőleg csökkentsük minimálisra a házon kívüli étkezések számát, mert ilyen esetekben sokkal nehezebb betartani az új táplálkozás rendre vonatkozó fogadalmunkat. Étteremben, barátoknál, igyekezzünk mindenképp csak egyszer venni az ételből, és mindenből keveset fogyasszunk.
  •  Étrendünkben a sovány fehér húsok, a szárnyasok élvezzenek előnyt (de sütés-főzés előtt minden Vigyázzunk a rejtett zsírokra: kerüljük a szószos húsokat, a kövér felvágottakat, a reszelt sajttal megszórt, húsos és kisütött tésztákat, a tejföllel vagy olvasztott vajjal gazdagon meglocsolt ételeket, a zsiradékban sült burgonyát, a cukrászsüteményt, fagylaltot, a csokoládét nagy mennyiségben.
  • Részesítsük előnyben a zöldséget minden formában: nyersen, párolva, levesnek elkészítve.
  • Fogyasszunk friss gyümölcsöt mindennap, de nem túlzott mennyiségben.

Fogyókúra tippekért klikk ide>>

Válasszuk meg helyesen ételeink elkészítési módját:

Reggeli

  • Egy szelet teljes kiőrlésű kenyér kalória tartalma 70 és 90 kcal között van, attól függően, hogy milyen a kenyér tömörsége.
  • Kerüljük a majonézt. Két és fél teáskanál majonéz tartalmaz 90 kcal, ezzel azonos mennyiségű mustár gyakorlatilag nulla kalória tartalmú. (Győződjön meg róla, hogy ne mézes mustár legyen, mert az édességet növeli kalória tartalmat.)
  • Kerüljük a cheddar sajtot, ami körülbelül 226 kalóriát tartalmaz két szelet esetén.
  • A gyümölcsöt együk meg és ne csak gyümölcslé formájában fogyasszuk! Egy közepes narancs 62 kalóriát tartalmaz, egy pohár narancslé viszont 165 kalóriát tartalmaz.
  • A kávét sovány tejjel igyuk. A teljes tejjel készült kávé csaknem kalória tartalma, 100 kcal-al is több lehet, mint egy a zsírmentes tejjel készült kávé. Ugyanígy gondoljunk a tejporra vagy a complettára. Mindig a sovány tejport válasszuk!


Villásreggeli

  • Készítsünk gyümölcs turmixot, zsírszegény joghurttal, és jéggel.
  • Ha svédasztalos lehetőségekből választunk, próbáljunk kisebb adagokat enni, és sok zöldséget és gyümölcsöt venni.
  • A kalóriában gazdag töltött tojásos ételek és gazdag mártások helyett készítsünk egy omlettet, és szúrjunk rá pár zöldséget a magas kalóriatartalmú szalonna vagy sajt helyett.
  • Készítsünk egy édesített teát a kóla helyett.


Ebéd, Vacsora

  • Húsok: grillezve vagy zsiradék hozzáadása nélkül sütve. (A csirke bőre akár 50 kalória)
  • Halak: grillezve vagy mikrohullámú sütőben, fóliában sütve.
  • Zöldségek: gőzölve, párolva vagy mikrohullámú sütőben elkészítve.
  • A fűszerezés és az öntet mindig készüljön a lehető legkevesebb zsiradékkal. Salátákhoz használjunk olívaolajat, citromot, natúr joghurtot, leveskockát, szójaszószt, és ne feledkezzünk meg az illatos füvekről, különleges fűszerekről sem.
  • A szokásos krumpli helyett (302 kalória) válasszon édes-burgonyát (120 kalória).

Happy Hours

Cseréljük ki a magasabb kalóriatartalmú italokat az alacsonyabb kalóriatartalmú változatra.

  • Például, élvezzük a vodka-áfonya (117 kalória) helyett eper Daiquiri (230 kalória).
  • Rendeljünk Mojitot (122 kalória) a szokásos rum és a kóla helyett (369 kalória).

Még több fogyókúra ötlet és fogyasztószerek: 

Forrás: Galenus, Health.com 

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: a fogyókúra diéta tippek kalória fogyni fogyókúra diéta étrend fogyókúra étrend

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr623267914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google