Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

A fehérje a zsírok legfőbb ellensége 

A fehérje-diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere, ami nem csoda, hisz egyszerű, gyors és valóban hatékony. 

feherje_dieta.jpg

"A fehérje fokozza a fogyasztó hormonok működését. A titok tehát: sok fehérje és C-vitamin, minimális szénhidrát."

 

Ha egy átlagos fogyókúra során keveset eszünk, előbb-utóbb kimerülnek tápanyagtartalékaink, kórosan fáradttá válhatunk, legyengülhet az immunrendszer, és ami különösen bosszantó, a zsírpárnák helyett az izomtömeg kezd leépülni. A fehérje-diéta esetében ez nem következik be, mert a megfelelő mennyiségű fehérjebevitel arra ösztönzi testünket, hogy maximalizálja a zsírégetést, és onnan próbáljon meg energiát szerezni, ahol a felesleges túlsúly van.

A minőségi fehérjében gazdag táplálkozás emellett felgyorsítja a kalóriaégetést, segít regenerálódni szervezetednek, megerősíti immunrendszert.  A fogyókúrázók számára a  a fehérje dús ételek legfontosabb tulajdonsága, hogy növelik a jóllakottság érzését és ezzel az evéskényszert is csökkentik.

A fehérje – mint ahogy a protein szó jelentése is bizonyítja – elsődleges fontosságú a szervezeted számára, azonban ezt sem kell túlzásba vinni.

A fehérje-diéta alapja a csökkentett szénhidrát- és zsírmennyiség, illetve a napi fehérjebevitel fokozása például tejtermékekkel, sajttal, illetve sovány húsok fogyasztásával. A diéta hatékonyságát segíti elő az is, hogy a legtöbb fehérjében gazdag ételnek nagyon alacsony a szénhidrát- és a telített zsírsav tartalma. 

 

Szereted a húst és a látványos fogyást?

 

Legújabb kutatások szerint a kalóriaszegény fehérje-diéta (leginkább ha tejtermékekből áll) alacsony szénhidrát bevitel és rendszeres napi testmozgás mellet jelentős pozitív hatást gyakorol a túlsúlyos fiatal nők csontegészségére.

A Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism online tanulmánya alapján az olyan nagytömegű csontépítő tápanyagok, mint a kalcium, D-vitamin és a tejalapú fehérjében gazdag táplálkozás következtében különös javulást találtak a  csontok egészségi állapotában.

A 16 hetes kísérletben, három csoportban vizsgálták  a túlsúlyos és elhízott, de egyébként egészséges, menopauza előtti nőket. Alacsony, közepes vagy nagy mennyiségű tejtermékek étrendbe helyezését párosították magasabb vagy alacsonyabb mennyiségű fehérje és szénhidrát fogyasztással.  A csoportoknak tejipari élelmiszerek biztosították a kalcium és a D-vitamin bevitelt. A kísérletben résztvevő nők a hét minden napján aerob testmozgást is végeztek valamint hetente kétszer súlyemelést végeztek.

"Az eredményeink azt mutatják, hogy a tejtermékek fehérje forrása fontos, hogy elkerüljük a fogyókúrázás okozta csontkárosodásokat," mondta Andrea Josse, a tanulmány szerzője.

A fogyókúrák alatt fontos a csontok állapotának karbantartása és ezzel egyidejűleg a későbbi csontritkulás esélyének csökkentése.

Forrás: McMaster University [2011, november 30]

 

Hatékony fogyókúra tabletták, zsírégető szerek, klikk ide >>

 

Fontos!
A fehérje-diéta egy hétig tartható. A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. A kúra során naponta minimum 2 liter szénsavmentes ásványvíz vagy gyógytea elfogyasztása ajánlott. Mielőtt elkezdenéd a fehérje-diétát kérd ki háziorvosod véleményét!

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: fogyókúra diéta fogyás zsírégetés egészséges táplálkozás diéta fogyás fehérje-diéta fehérje fogyókúra

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr434767017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google