Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

Bár a szőlő fogyasztását a cukorbetegeknek korlátozni kell, most amikor a zamatos szőlő mindenhol kínálja magát, érdemes kihasználni a lehetőséget és minél többet fogyasztani belőle.

szőlő-szőlődiéta.jpg

Nem fog az agyad, nincs energiád? Csodákra képes ez a gyümölcs!

A szőlő előnyös élettani hatásai:

Agytevékenység:

A szőlő magas, és gyorsan felszívódó szénhidráttartalma miatt hasznát vehetjük fokozott szellemi munka idején, ugyanígy a fáradt szervezetet is felfrissíti. 

Anyagcsere:

A szőlő magas víztartalma (79 g/100 g) hozzájárul a napi folyadékszükséglet fedezéséhez. 10 dkg szőlő 5,4 gramm élelmi rostot (cellulóz és pektin) tartalmaz, amely kedvező hatású az emésztésre, a bélműködésre.

A must, vagyis a szőlő frissen préselt leve segíti az anyagcsere bomlástermékeinek bélből való kimosását, ezért alkalmas tisztítókúrára is. Vitaminok közül a szőlőnek magas a karotin-, B1- és a B2- és C- K-vitamin-, folsav- és biotin tartalma. Ez utóbbi kedvező hatású az immunrendszerre, segíti az anyagcsere-folyamatokat.

Szőlődiéta

A fogyni vágyóknak érdemes kipróbálni a szőlődiétát, ami a szőlő hashajtó hatása miatt is hatékony.

Fogyókúra tippek>>

Antioxidánsok:

Minél sötétebb a szőlő, annál magasabb az antioxidáns-tartalma (resveratol, kvercetin).

Az antioxidánsok megvédik a sejteket a szabadgyökök károsító hatásától, gyulladáscsökkentő hatásúak, megóvják a szív- és érrendszerünket, valamint csökkentik a daganatok kialakulásának kockázatát.

A szőlő az ásványi anyagok közül sok foszfort, káliumot és cinket tartalmaz.

Gyerekeknek és idősebbeknek egyaránt ajánlott a szőlő fogyasztása:

A szőlő  savtartalmának köszönhetően étvágyjavító hatású, így különösen leromlott állapotú vagy lázas betegeknek, étvágytalan gyermekeknek, időseknek ajánlott.

A szőlő energiatartalma viszonylag magas: 10 dkg 78 kcal, cukorbetegek csak akkor fogyaszthatják, ha pontosan követik a diétás előírásokat, és a szőlő szénhidráttartalmát beszámolják a napi összes szénhidrát mennyiségébe.

Lehet, hogy te is cukorbeteg vagy?

Emma Stone felfedte ragyogóan selymes bőrének titkát

 

Magas cukortartalma miatt a szőlőfogyasztás kerülendő a Candida kezelésekor. 

Szőlő diéta 

 

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: szőlő szőlő diéta szőlődiéta a szőlő

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr975486314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Google