Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

Megfelelő táplálkozás, egyenletes barnulás ITT A BARNÍTÓ DIÉTA! Barnulást elősegítő diéta 

napozas_beta_barnito_dieta.jpg

Szeretnél egyenletesen, foltmentesen lebarnulni?

Megfelelő ételekkel segítheted a barnulást!

A bőröd selymesebb lesz a vitaminoktól, barnább a karotintól és rugalmasabb lesz a cinktől.

Az egyenletes barnulást a következő tápanyagok segítik:

 

Barnulást segítő Béta-karotin


A Béta-karotin olyan antioxidáns, amely védi a bőrt a napsugárzás ártalmas hatásai ellen és lassítja a bőr idő előtti öregedését.

A béta-karotin még nagyon nagy mennyiségben is biztonságos, de extrém esetekben, ha nagyon nagy mennyiségben fogyasztják, sárgás színűre festheti a bőrt. (különösen a kézen és a lábon)

Béta-karotin források
Élénk sárga, zöld és piros zöldségek és gyümölcsök, például sárgarépa, paradicsom, sárgadinnye, paraj.

testunk.e-goes.com-repa-ragas.jpg

Karotin diéta

Spirulina vitaminbomba és kiemelkedően magas a béta-karotin tartalma

Bőrvédő Likopin


A likopin adja a piros színét a gyümölcsöknek, zöldségeknek. A bőr likopin tartalma biztosítja az első védőfaktort a nap káros sugárzásai ellen, így a bőr idő előtti öregedésének megelőzése szempontjából is nélkülönözhetetlen.

A likopin jelentős antioxidans, így a rákos daganatok kialakulásának veszélyet is csökkentheti. 

Likopin források
A leggazdagabb forrása a paradicsom vagy a paradicsomszósz.

paradicsom likopin.jpg

Bőrvédő vitaminok

Ahhoz azonban, hogy szép is legyen a bőröd, ne csak „jó barna”, gondoskodni kell a megfelelő hidratálásról is. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel.

NAPI 3 LITER VÍZ! AZ EREDMÉNY SOKKOLÓ

 

 A koffein-, a cukor- és szénsavtartalmú italok nem ajánlottak, helyette ásványvizet vagy frissen facsart gyümölcsleveket igyunk.

ivas.jpg

A-vitamin 


Az A-vitamin a szövetek fejlődéséhez és regenerálódásához, a fertőzések leküzdéséhez szükséges. A-vitamin hiány esetén a bőr száraz, érdes, és egyenetlen lesz, erősen hámlik.

Miben találod meg?
Máj, vese, tojásfehérje, tejtermékek, sárgarépa, paraj, brokkoli, sárgabarack és őszibarack.

feherje-.jpgietA.jpg

E-vitamin 

Antioxidáns, a szabad gyökök aktivitásának visszaszorításával és ellensúlyozásával gátolja az öregedés jeleinek kialakulását. Szerepe van a száraz bőr hidratálásában is.

E-vitamin forrás
Olajban gazdag ételek, például búzacsíra, zabcsíra, rozscsíra, hidegen sajtolt növényi olajok, avokádó, diófélék.

Oliva-olaj.jpg


C-vitamin

A C-vitamin a bőr rugalmasságát adó kollagén termeléséhez és regenerációjához szükséges. A C-vitamin segíti a sebgyógyulást és antioxidáns hatású. A C-vitamin véd az ultraibolya sugárzás és az idő előtti öregedés ellen. 

C-vitamin forrás
Citrusfélék, kelbimbó, egyéb élénk színű gyümölcsök és zöldségek, például dinnyék, bogyós gyümölcsök, paradicsom, káposzta.

szepseg-egeszseg-narancs-dieta-testunk.e-goes.com.jpg

Barnító diéta alatt a fogyasztásra ajánlott napi mennyiségek:

Napi 5-10 adag gyümölcs vagy zöldség fogyasztásával elegendő béta-karotinhoz, illetve karotinodhoz juthatunk. 

• 1 közepes méretű nyers sárgarépa több mint 5 mg béta-karotint tartalmaz.

• 1 grépfrút fele kb. 3,2 mg béta-karotint, és több mint 8 mg likopint tartalmaz.

• 1 csésze paradicsomlé körülbelül 15 mg likopint tartalmaz.

• 15 dkg főtt kel körülbelül 3 mg béta-karotint, és több mint 14 mg luteint és zeaxantint (további karotinoidok) tartalmaz.

 

Barnító recept-javaslat:


Sárgarépás – búzacsírás túrókrém

Hozzávalók (4 személyre):
•    sovány/ vagy félzsíros tehéntúró (400 g)
•    natúr joghurt (zsírszegény) /vagy kefir (125 g)
•    sárgarépa (reszelve) (120 g)
•    méz (2 ek.)
•    búzacsíra (2 ek.)

Elkészítés:
A túrót áttörjük, hozzáadjuk a joghurtot, a megtisztított, megmosott, apróra reszelt répát, a mézet, a búzacsírát, majd alaposan összekeverjük. Fogyaszthatjuk önmagában is, de akár egy energiadúsabb reggeli részeként valamilyen teljes őrlésű lisztből készült pékáru mellé.

 LEGJOBB  3+1 ÉTEL BŐRÖD FIATALON TARTÁSÁHOZ


Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

 

Címkék: barnulást segítő diéta barnító diéta barnulást segítő BARNITO DIÉTA barnitó ételek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr445361608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Google