Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

haspuffadas-001.jpg                                             Hogyan kerüljük el a felfúvódást, a haspuffadást?


A fájdalommal járó, kellemetlen felfúvódás elkerülhetőségének titka a rostokban rejlik. A növényi rostok ugyanis javítják az emésztést, a bélflóra állapotát, továbbá a jóllakottság érzését keltik. A rostdús táplálkozás elengedhetetlen a fogyókúrához, a régi alak visszanyeréséhez.

Hogyan kerüljük el a felfúvódást, a haspuffadást?

 

A szabály az, hogy nem szabad sem túl sokat, sem túl keveset enni a rostokból, és nem mindegy, hogy milyen formában visszük be rostokat szervezetünkbe.

Kezdetben fogyasszunk két adag zöldséget naponta, majd később növeljük a mennyiséget.

Legyünk óvatosak, és már a legkisebb fájdalom jelentkezésekor is csökkentsük az adagot, hogy az ne támadja meg a vastagbelet.

Két-három napig hasmenést tapasztalhat, ami azt jelzi, hogy jól ürít a vastagbél. Legyen kitartó, és a végén minden rendben lesz!

Milyen zöldséget válasszunk? Miből mennyit, hogyan fogyasszunk?

 

puffadas ellen.jpg


Ha az ön bélrendszere érzékeny, sérülékeny, kerülje a sötétzöld színű zöldségeket (póréhagyma, paprika, paraj, bab). Részesítse előnyben a tököt és a sárgarépát. >> Karotin-diéta

Vigyázzunk a túlzott mennyiségű nyers zöldséggel

 

Paradicsomból, uborkából például ne együnk túl sokat, mert az irritálhatja a bélcsatornát. Jobb, ha ezeket azonos mennyiségű főtt zöldséggel (lehet fehérrépa, kukorica, zöldbab) vagy keményítő tartalmú körettel (tészta, burgonya, rizs)  tálaljuk. Megfőzhetjük vagy lereszelhetjük a gyümölcsöt, zöldséget, hogy emészthetőbb legyen. Ezáltal bizonyos mennyiségű rost eltűnik, de marad belőle elég!

Szálljunk szembe a stresszel és lazítsunk!

Annál inkább puffad a has, minél idegesebb, minél több feszültség gyűlik fel. Tegyen a stresszt kiváltó tényezők ellen! 

15 étel idegesség ellen! Őrizzük meg a hidegvért és a nyugalmat!

 

Noha a stressz nem játszik közvetlen szerepet a zsírlerakódásban, néhány óra alatt puffadást okozhat. Ennek pszichikai oka van.

Az idegfeszültségekkel teli időszakokban az emberek általában nem törődnek az egészséges táplálkozással, és rossz az emésztésük. Ebédidőben állva megesznek egy-két szendvicset, isznak rá valamilyen üdítőt, vagy ebéd helyett egyszerűen csak csokoládét majszolnak. A kávéivást és a dohányzást pedig túlzásba viszik. Ennek eredménye a székrekedés, a felfúvódás és az egyéb kellemetlenségek. 

Viszlát feketekávé, itt az új reggeli csodaital

 

Végbélrák, aranyér, vagy mégis mi? Tudnivalók az aranyérről:

 

Nincs többé felfúvódás, haspuffadáshaspuffadas felfuvodas.jpg

Tanácsok felfúvódás, haspuffadás elkerülésére


• Tanuljunk meg relaxálni: a lazítás messze a legjobb eszköze a stressz elleni védekezésnek. Ha nem tudja, hogyan kell valóban hatásosan pihentetnie testét-lelkét, forduljon szakemberhez. Feltétlenül jógázzon, még vastagbél-problémák esetén is használ.


• Szedjünk kis adagban magnéziumot (nagy adagban hasmenést okoz). Kávé helyett igyunk a gyógynövényboltokban kapható frissítő teákból. Esténként sétáljunk legalább fél órát. Megnyugszik majd, és így alvása is sokkal pihentetőbb lesz. 


• „Kell egy kis áramszünet…”: fordítsunk elegendő időt a napi alaptevékenységekre, a tisztálkodásra, az öltözködésre. Táplálkozzon nyugodt körülmények között, koncentráljon az ízekre, ne siettesse magát. 


Táplálkozzunk megfelelően: tartsuk be a rost dús diétát

A rostdús étrend


Ha rendszeresen és pontosan követi az előírásokat, lehetősége lesz szenvedések nélkül lefogyni.

A menüben legyen protein az izmok erősítésére, továbbá zöldfőzelék és gyümölcs, mégpedig olyan, melyet a bélrendszer könnyen "elvisel". A keményítőről sem szabad megfeledkezni, mely az energikusság és a telítettség érzését kölcsönzi. Emellett persze a vitaminok is fontosak.

 Íme egy napi rostdús menü!

• A reggeli
Vitaminokban gazdag, kiadós, hogy erőt adjon önnek egész délelőttre.
Lehet benne: valamilyen cukor nélküli, meleg ital, 20 g kenyérféleség, három keksz 5 g vajjal, esetleg egy kávéskanál dzsemmel, vagy három szárazsütemény, ízlés szerint.

Egy bögre sovány tej, natúr joghurt, 100 g sovány, fehér sajt, házi kompót vagy gyümölcssaláta, reszelt alma, körte, őszibarack vagy egy kisebb méretű banán (ízlés szerint váltogatva) szintén fogyasztható. Nagyon érett gyümölcsöket válasszon.

• Az ebéd
Tartalmas, kiegyensúlyozott és protein-tartalmánál fogva segít fenntartani az energiaszintet. 
Lehet benne: 100 g főtt zöldség, 100 g hal, sovány hús vagy szárnyas, 100 g főtt burgonya, vagy 50 g kenyér, esetleg valamilyen sovány tejtermék, szezon szerinti hámozott gyümölcs vagy cukor nélküli kompót.

• A vacsora
Könnyű, de mégis laktató.
Például: rántás nélküli leves, 80–100 g főtt zöldség, kevés főtt burgonya vagy kenyér, 100 g hal, egy tojás, egy szelet sovány sonka vagy 40 g sovány sajt vagy egyéb sovány tejtermék, gyümölcs.

 

Facebook oldalunk

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: rost puffadás görcs felfúvódás hasgörcs rostdús haspuffadás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr116307649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Google