Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

Jo-jo effect

Jo-Jo-Effekt-341x256px_c0523efeee.jpg

Mi az a Jo-Jo effekt?

 

 Az ún. jo-jo effekt minden fogyókúrázó rémálma. A keserves fogyókúra során elvesztett néhány kiló a normál étrendre való visszatérés után rövid idő alatt, „kamatostul” jön vissza. Ez a Jo-Jo effect.

Amikor drasztikus energia megvonással járó fogyókúrát tartunk, mint például a Tojás-diéta, vagy a Léböjt-kúra, a zsírmennyiséggel együtt a leptin szint is csökken. (A leptin - A zsírszövet által termelt 167 aminosavból álló fehérje. A hypothalamus-ra hat és csökkenti az élelembevitelt és növeli az energia kiadást.)

A hirtelen energia bevitel csökkenésekor agyunk a pajzsmirigyet arra utasítja, hogy lassítsa szervezetünk anyagcseréjét a zsírraktárak kímélése szándékával. 

Később, amikor ismét eszünk, a szervezet törekszik a zsírtartalékok haladéktalan feltöltése. Ez mindaddig folytatódik, amíg agyunk észleli, mi szerint a tartalék genetikailag meghatározott volumene helyreállt.

Mindezek eredményeképpen a fogyókúra sokszor sokkoló, maradandó élmény a szervezet számára.

A legközelebbi hasonló szűk időszakokra való felkészülés jegyében a szervezet -a biztonság kedvéért- a genetikailag kódolt mennyiségnél több zsírszövetet raktároz. 

Mit tehetünk a jo-jo effect elkerülése érdekében?

 

Hatékonyak lehetnek az 1 hetes fogyókúra ciklusok 

Hatékony fogyókúra tabletták, zsírégető szerek >>

 

Mindannyiunk számára a legfontosabb cél, hogy a zsírraktárak csökkentésével és ne az értékes izomzat elvesztésével érjük el célunkat. 

A sikeres fogyókúra titka az hogy koplalni sosem szabad. 

A koplalás "takarékra állítja" a szervezet anyagcseréjét, így az elfogyasztott falatok is jobban maradnak rajtunk plusz kilók formájában.

Ennek a célnak a megvalósításához a rendszeres testmozgás is elengedhetetlen! 

A kondicionáló edzések erősítik a testet, növelik az önbizalmat és segítenek a fogyásban!  Végezzünk gyakorlatot kis súlyokkal, nagy ismétlésszámban vagy válasszunk alakformáló tornát. Ezzel az izomrostok közötti zsír csökkenthető.

Jo-Jo effect elkerülése diétával

  • A  13 napos diéta állítólag képes úgy megváltoztatni az anyagcserét, hogy 2 éven belül semmilyen plusz súlyfelesleget nem veszünk fel. Ha szigorúan az előírt módon követjük, összesen 7 - 20kg súlytól szabadít meg.

Szakértők véleménye: 

Dietetikus szakértők (pl. : Lisa Balbach  Kirtland Community College) jelezték, hogy bár a 13 napos diéta fokozza az anyagcserét, de a testmozgás nem szerepel együtt étkezési tervvel.

A testmozgás jelentősen hozzájárul az anyagcsere folyamatok felgyorsulásához, ezért a diéta és a testmozgás megfelelő kombinációja a leghatékonyabb módja a testsúly csökkentésnek.

 Kalória Kalkulátor – Számold ki, mennyi energiára van szükséged! 

 

Hatékony fogyókúra tabletták, zsírégető szerek >>

  

Mielőtt a 13 napos diétát elkezdenénk kérjük ki dietetikus vagy a háziorvos véleményét!

Fogyókúra tippek >>

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: effekt effect jojó jo-jo jo-jo effect jojo effect

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr235093726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Google