Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

Az önkontroll kulcsfontosságú eleme az érzelmi intelligenciának.

ön-kontroll-.jpg

Az önellenőrzés vagy önkontroll egy olyan erőfeszítés, ami segít céljaink elérésében. Önmagunk kontrolálásának elmulasztása maga a kudarc.

Miért fontos az önkontroll céljaink elérésében? Hogyan fejleszthetjük saját önkontrolunkat?

Ha például fogyókúrázol és próbálod elkerülni, hogy megegyél egy zacskó chips-et esténként, és ez csak hétfőn és kedden sikerül, de szerdán már nem, akkor a kudarc felülmúlja a sikert. Bár sikeres lépéseket tettél a cél érdekében, mégis kudarc lett a végeredmény. De hogyan sikerülhet nagyobb önkontrollt gyakorolnod?

A fenti siker - kudarc kettősséget szem előtt tartva, hat önkontroll stratégiai lépést írok le. Némelyik ezek közül nyilvánvaló lesz számodra, mások kevésbé, de mindegyik segít, hogy erőfeszítéseid siker kövesse.

 

Önkontroll Stratégia Titok # 1 - Meditálj

meditatalas.jpg

 

Meditáció ténylegesen tanítja az agyad az önkontrollra. Még az egyszerű technikák, mint éberség, amely magában véve, mindössze öt percet egy nap, hogy összpontosítson a nem több, mint a légzés és az érzékeket, javítja az öntudat és az agy azon képességét, hogy ellenálljon destruktív impulzusok. Nem véletlenül nyugodtak és kontroláltak a Buddhista szerzetesek.

 

Önkontroll Stratégia Titok # 2 - Evés

 az vagy amit megeszel-testunk.e-goes.com.gif

Ez egy intuitív kategória, különösen akkor, ha nem sikerül a kontrollálnod az evést. Az agy jelentős  glükóz mennyiséget használ, amikor önuralmat gyakorlunk. Ha a vércukorszint alacsony, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel tudsz ellenállni a destruktív impulzusoknak. Cukros élelmiszerek a vércukorszintet gyorsan megnövelik, de  rövid időn belül ki leszel téve az új kísértéseknek. Olyasvalamit egyél,  amely egy lassan bomlik le a szervezetben, mint például a teljes kiőrlésű rizs vagy hús, így hosszabb önuralmi időt nyersz. Tehát, ha nem sikerül távol tartani magad az édességektől, egyél valami olyasmit, ami nem csökkenti  képességeidet az önkontrollra.

 

Önkontroll Stratégia Titok # 3 - Testedzés

testunk.e-goes-Betegsugek-tünetei-mozgas-torna-egeszseg.jpg

Mindössze 10 perc mozgás felszabadítja az úgynevezett GABA neurotranszmittereket, az agyban, ettől a nyugalom és az önkontrol szabad utat talál magának. Ha nehezen találsz időt magadnak a testedzésre, elég ha átsétálsz a szomszédos irodába, vagy elmész kávézni. Lényeg, hogy sétálj egyet. Mire visszaérsz a székedbe  máris új impulzusokat kapsz az önkontrollhoz..

 

Önkontroll Stratégia Titok # 4 - Alvás

nyugodt alvas-egeszseg-etelek-dieta-blog.jpg

Ha fáradt vagy, az agy sejtek glükóz elnyelő képessége erősen csökken. Amint azt az 1. számú Titokban elmondtuk, glükóz nélkül az agy impulzus elnyelő képessége 0. Elegendő alvás hiányában nagyobb a valószínűsége, hogy cukros ételek után vágysz, hogy kompenzáld az alacsony vércukorszintet. Szóval, ha önuralmat akarsz gyakorolni az étkezéseiden, a mindennapos alapos éjszakai alvás, az egyik legjobb módszer arra, hogy ezt megtehesd.

 

Önkontroll Stratégia Titok # 5 – Várj 10 percet

 nyugodj-meg-onkontroll.jpg

Mielőtt vágyaid teljesítéséhez őrült hullámként átszakítanád a gátakat, csillapodj le egy kicsit. Amikor úgy érzed itt az ideje és erős indulatod érzel, hogy átvedd az irányítást, várj legalább 10 percet. Ez a 10 perc általában elég, hogy átértékeld a helyzetet és belásd, saját igazad érdekében nem feltétlenül kell átszakítanod a gátakat.

 

Önkontroll Stratégia Titok # 6 - Bocsáss meg magadnak

bocsass-meg-magadnak.jpg

 

Ha úgy érzed hibáztál, fontos, hogy ezt kiértékeld és megbocsáss magadnak. Lépj tovább, ne rágódj a múlton. Persze, ha hibáztál tanulj a magad hibájából,  fordíts arra figyelmet, hogy ne fordulhasson elő még egyszer ugyanaz a hiba. Fontos, hogy ne veszítsd el önbecsülésedet!

Hogyan gyakorolhatod ezeket a stratégiákat a munkádban?

A lényeg, hogy emlékezz ezekre a stratégiákra így máris kifejthetik pozitív hatásukat. Fontos, hogy  felismerd az önkontroll hiányának pillanatát, átgondold a 6 titkot és adj egy esélyt érvényesülésüknek.

forrás

Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: önkontroll önellenőrzés önkontroll stratégia ön kontroll

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr785031100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Google