Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hirdetés

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Receptek képekkel

Blogajánló

Van kérdésed?

Leírás

Creative Commons Licenc

Alma-diéta

testunk.e-goes.com-fogyokura-alma-dieta-.jpg

Egy régi angol közmondás szerint: "Aki almával kezdi a napját, annak soha nem lesz szüksége orvosra." Az ősi angol népi gyógyászat egyik kedvelt szere az alma, ezért a szigetországiakra jellemző az erre a gyümölcsre épült fogyókúrázás.

Ballaszt-anyagban gazdag, kalóriában szegény és gyorsan laktat anélkül, hogy a szervezetünket kalóriákkal terhelné. Tehát egy almakúra - más kalóriaszegény ételekkel színesítve étrendünket - hamar eltüntet néhány felesleges kilónkat.

Amit az almáról tudni érdemes:

Az alma kalóriaértéke alacsony, 100g mindössze 40 kalóriát tartalmaz, biológiai értéke azonban magas!

  • Elsősorban könnyen emészthető elemeket, főleg gyümölcscukrot tartalmaz.
  • Az almában több, mint 25 ásványi anyag található. Egyebek között: kálium, amely a szív- és érrendszert, valamint az idegrendszer működését serkenti, magnézium, amelynek hiánya kimerültséghez, idegességhez vezet, kalcium, amely a véralvadásban, a csont- és a fogképzésében, az izommunkában játszik szerepet, továbbá foszfort, ként és nátriumot.
  • Viszonylag sok C-vitamin van az almában. A vitaminok kétharmada a héjban  található, közvetlenül alatta, ezért lehetőleg héjastul fogyasszuk.
  • Nagy előnye az almának, hogy sok benne az emésztést javító pektin, ami segít a káros anyagok, pl. a koleszterin, vagyis az emésztetlen élelem eltávolításában.
  • Az almában lévő savak javítják az emésztést és tisztítják a szájüreget.

Mire jó az alma és mire jó az alma-kúra?

 

Az ún. tisztító almakúra, amikor egy nap alatt 1-1,5 kg almát fogyasztunk, az emésztőrendszer működésének helyreállításában, a máj, a vese, a szervezet megtisztításában és a túlzott koleszterin eltávolításában játszik fontos szerepet.

Az almát gyakorlatilag korlátlanul fogyaszthatjuk.

Az alma-diéta idején naponta legalább másfél liter szénsavmentes ásványvizet vagy zöld teát igyál. A kávét lehetőleg mellőzd!

Alma-diéta étrend 7 napra 

1. nap

testunk.e-goes.com-fogyokura-alma-dieta.jpgReggeli: egy kisebb alma, egy puffasztott rizsszelet.
Tízórai: 20 dkg alma cikkekre vágva.
Ebéd: 10 dkg pácolt heringet keverj össze egy kisebb, kockára vágott almával és néhány karika póréhagymával, öntsd le ízlés szerint fűszerezett joghurttal, és legalább 30 percre tedd hűtőszekrénybe.
Uzsonna: egy kis doboz joghurt.
Vacsora: két alma.


2. nap

Reggeli: 3 dkg zabpehely egy kis fej felkockázott almával.
Tízórai: egy kis doboz joghurt.
Ebéd: két-három alma.
Uzsonna: egy puffasztott rizsszelet, fél alma.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű rozskenyér egy szelet gépsonkával, egy vékony paradicsom- és egy vékony hagymakarikával, egy kis alma.

  

3. nap

Reggeli: egy felkockázott alma egy kis doboz joghurttal és egy kanál mézzel leöntve.

Tízórai: egy puffasztott rizsszelet.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, gyümölcssaláta egy kis fej almából, egy marék szőlőből és néhány szem szilvából.
Uzsonna: két alma.
Vacsora: két szelet pirítós.

4. nap

Reggeli: egy vékonyan megvajazott zsemle 2 dkg sonkával, egy kis alma.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: tetszőleges mennyiségű gyümölcssaláta almával.
Uzsonna: három teljes kiőrlésű keksz, egy kis doboz joghurt.
Vacsora: egy szelet rozskenyeret kenj meg 3 dkg tehéntúróval, és fektess rá egy cikkekre vágott almát.

5. nap

Reggeli: egy kis alma, egy puffasztott rizsszelet.
Tízórai: egy kis doboz joghurt.
Ebéd: 10 dkg csirkemellet vágj csíkokra, és süsd meg kevés vajon, reszelj le 10 dkg almát és 10 dkg sárgarépát, majd ízesítsd citromlével a salátát.
Uzsonna: egy puffasztott rizsszelet.
Vacsora: két alma.

6. nap

Reggeli: két puffasztott rizsszelet, egy kis alma.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell 10 dkg francia salátával.
Uzsonna: 5 dkg francia saláta.
Vacsora: egy magvas zsemle egy szelet sonkával, fél alma.

7. nap

Reggeli: 3 dkg zabpehely, egy kis fej alma, egy kis doboz joghurt.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: két zöldalmát vágj kockákra, keverj hozzá 15 dkg apróra vágott sonkát és egy kis fej karikára vágott hagymát, végül az egészet öntsd le egy kis pohár zsírszegény tejföllel, és ízesítsd citromlével.
Uzsonna: egy puffasztott rizsszelet egy szelet sonkával.
Vacsora: egy marék dió, egy kis fej alma.

És, hogy mindehhez hogyan hámozd meg azt a rengeteg almát?

Íme, a mesterszakács módszere:

 

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

Olvasd el a karotin diétát, a szőlő diétát, az Okinawa diétát, a 13 napos diétát, a vércsoport diétát és az

Ismerd meg az Almaecet diétát is.

 

Kalória Kalkulátor – Számold ki, mennyi energiára van szükséged! 

 

 Még több recept:

Alma saláta dióval es spenóttal

Alma álom szederrel

Almás szederlekvár

 

Fogyókúra tippek >>

13 nap alatt 8 kiló mínusz! 13 napos diéta >>

 


Ha tetszett a poszt vagy szereted a hasonló témákat, csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Címkék: alma fogyókúra diéta fogyás egészséges almadiéta alma diéta egészséges diéta Alma-diéta étrend

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1004882312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Google