Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Receptek képekkel

Facebook Oldal

Friss topikok

Utolsó kommentek

Van kérdésed?

Diétás ételek, gluténmentes receptek, paleo receptek, vegetáriánus receptek. Egészséges életmód, fitnesz, fogyókúra.

Leírás

Creative Commons Licenc

 A ránctalanító diéta

 

                                                     

Napozás, a dohányzás, a genetika,  az öregedés, a telített zsírok  a finomított szénhidrátok, és egyéb tényezők mind hozzájárulnak a kollagén és elasztin csökkenéséhez, hatásukra idővel a bőr elveszti simaságát és rugalmasságát.

Amikor bőrgyógyászok ellenőrizték az összefüggést a bőr és a táplálkozás  között, 453 embert vizsgáltak Ausztrália, Görögország és Svédország lakosságából és úgy találták, hogy bár az egészséges táplálkozás nem tudja kiküszöbölni a védekezés nélküli napozás és a dohányzás, okozta károsodásokat, mégis valamilyen szinten segíteni tud a ráncosodás késleltetésében. 

 

 

 Mit egyél és mit kell elkerülnöd?

Amiből többet kell egyél:

  • Olívaolaj
  • Hal
  • Alacsony zsírtartalmú tej
  • Víz és tea
  • Gyümölcs és zöldség
  • Tojás
  • Dió és mogyoró vaj
  • Bab
Amiből kevesebb javasolt:

 

  • Vaj
  • Vörös hús
  • Torták és sütemények
  • Teljes zsírtartalmú tej
  • Margarin
  • Burgonya
  • Üdítők
 
 

1. Kínálj több gyümölcsöt és zöldséget a tányéron.

Amikor a brit kutatók ellenőrizték a táplálkozás és a ráncok összefüggését 4025 középkorú nő esetében, úgy találták, hogy a C-vitaminban gazdag ételek jelentősen csökkentik a ráncok kialakulásának a kockázatát(36 %). Ez az antioxidáns vitamin védelmet nyújthat a bort károsító szabad gyökök és az instabil oxigén molekulák ellen, amelyek károsítják a kollagént.  A bevitt C-vitamin növelése igen egyszerű, pár szem bogyós gyümölcs, egy pohár narancslé a reggelihez, egy piros paprika reggelihez egy  grapefruit ebédhez, és kevés brokkoli a vacsora mellé máris megnöveli a bevitt C-vitamint.. Más tanulmányok azt mutatják, hogy minél változatosabban eszel, annál kisebb az esély a ráncosodásra.  A mély ráncok, elkerüléséhez legjobb ha több adag C-vitaminban gazdag gyümölcsöt és zöldséget eszel minden nap.

2. Ha étterembe mentek, rendelj lazacot.

Ez megnöveli a jó omega-3 zsírsavak bevitelét. A kutatók azt találták, ez csökkentheti a bőr öregedését  25 százalékkal. Dió, repce olaj, halolaj kapszula, és a lenmag is jó forrása az omega-3 zsírsavnak.

Plusz: A világ legjobb Fogyókúra titka


3. Igyál egy csésze cukormentes kakaót.

Egy vizsgálatban kimutatták, hogy a a kakaóban lévő epicatechin és katechin nevű antioxidánsok védik a  bort leégés ellen és fellendíthettik a bőrsejtek regenerálódását.

4. Kerüld a fehér kenyér és a cukror fogyasztását

A korábban említett brit tanulmány szerint a napi szénhidrát-fogyasztásnak 50 grammos növelése, 28 százalékkal  növeli a ráncok kialakulásának a kockázatát. Feltételezik, hogy a készült cukrokból és fehérjékből kialakuló molekulák megtámadják a kollagén és elasztin szöveteket.

forrás

 

Címkék: bőr szépség diéta ránctalanítás bőrfiatalítás ránctalanító diéta ráncosodás ellen

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://testunkegeszsegunk.blog.hu/api/trackback/id/tr363049774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

csontosi 2012.02.14. 07:23:20

azt ertem hogy a kakao egeszseges, de nem lehetne vmivel edesiteni?
Google